zondag 18 februari 2007

zon 18.02.2007 : TT Zwevegem

48,50 km, 2u10', 22,35 km/u

"Geschoept" van Nick ...

Vandaag hadden we voor de verandering eens afgesproken om met een hoop Steenbakkers samen op weg te gaan. We moesten niet ver lopen vandaag, er stond immers een TT op het programma in Zwevegem.

Een deel ging met de bike van Moen naar Zwevegem, een ander deel, waaronder ik, moest van verder komen en ging met de wagen. Eenmaal daar toegekomen zag ik John zich al klaarmaken. Ik haalde de bike uit de auto en het kon beginnen... Ik bleek weer de pechvogel van de dag te worden. Mijn cassette bleek door te schieten. Ik had nu eindelijk de voorste tandwielen kunnen vervangen, waren het nu de achterste... Tja, volgende week zal hij dan misschien helemaal in orde zijn?
Soit, het bleek dus zo te zijn dat ik het 3de, 4de, 5de en zesde tanwiel niet te kunnen gebruiken. Het zou dus weer zoeken worden...

Eenmaal vertrokken bleek het een tochtje te worden met veel weg, maar dat wisten we wel op voorhand. Vanuit Zwevegem ging het via de oude spoorweg richting Knokke Zwevegem om dan via Wulfsberg richting Banhoutbos te gaan. Jammergenoeg werd het rond het bos rijden ipv erdoor... Tja, we hadden hem vorige week nog maar gedaan zullen we dan maar denken. Hier verloren we Brian al... Die kreeg een tak in zijn derailleur en zo brak zijn pad af. Dit gebeurde nadat we beiden onze benen effen gestrekt hadden op het stuk verhard met de wind in de rug... Hier kon ik nog gas geven, het was gelijkmatig... Eenmaal in het bos begon het doortrappen... Zoeken naar een goede versnelling dus... weeral!

Na Banhoutbos ging het via Hellekenlos richting de Keiberg. Na de mooie snelle afdaling, vloog ik de weg over en vergat naar het pijltje te kijken. Ik door dus en ik moest naar links om dan verder het stapsteentje af te dalen richting de vaart... Gelukkig riepen een paar attente mede-steenbakkers me na om terug te keren. Dus weer de gaspedaal moeten opendraaien om bij Jeffrey, Bert, Wouter en John te komen. De rest deed het stuk op het gemak. Eenmaal een reeks stapsteentjes genomen te hebben kwamen we uit bij de bekende "geiteboer" aan de Sint Pietersbrug. Daar besloten we te wachten op de rest, waarvan iemand plat bleek gevallen te zijn. Ondertussen had ook Andy hen vervoegd. Net voor een immense groep bikers gingen we weer de weg op. De sfeer begon er beter en beter in te zitten... We reden ondertussen "langzaamaan" richting het Mortagnebos. Velen mispakten zich daar duidelijk aan de immense "quad"sporen. Wij, Steenbakkers, weten wel beter... Hier konden we dus veel bikers passeren die van dichtbij kennis makkten met de grond...

Na het Mortagnebos ging het via de Gaai naar de Gulden Knok en de Molen Ter Klare. Maar jammergenoeg meden ze alle mooie stukjes offroad die hier lagen. Juist over de Molen kregen we dan onze eerste bevoorrading. Na de bevoorrading ging het richting de Tontekapel. De afdaling aan de Tontekapel om dan te "klimmen" op de Geiteberg. Aan de Baling dwarsten we dan de grote baan en gingen we via het gekende stapsteentje richting Bellegembos. Jammergenoeg er weer langs... Net zoals we iets later het Argendaal langs onze rechterkant zagen liggen...

Na de immens vele stapsteentjes in Bellegem kregen we de tweede bevoorrading in de het afzakken naar Zwevegem en rond 15 km voor het einde. De hoogtemeters werden nog efkes op een hoger aantal gebracht, Smokkelpot, Sint Anna, Marionettenberg, Rollegemknok, het Rode Paard, alles passeerde ondertussen de revue...

Uiteindelijk kwamen we dan weer in Zwevegem na een toch ietwat ontgoochelende tocht door het zeer lage gehalte aan offroad. Tja, misschien moest die dan ook aanzien worden als voorbereiding op het wielerseizoen?

Soit, zondag gaat het ongetwijfeld beter worden in Allènes Les Marais!
tussentotaal 2007 : 535,90 km

0 Comments: