donderdag 19 oktober 2006

zon 15.10.2006 : Sankt-Vith en omgeving (part two)

29,22 km, 1u41, 17,26 km/u, 320 hm

Nog efkes wachten tot er wat meer tijd is voor een verslagske ... of gewoon 'pikken' vanop Nick zijne blog ...

Op 15 oktober was het de tweede dag van ons familie(bike)weekendje van dit jaar. We hadden eerst gepland om een tochtje te gaan doen van ongeveer 40 km in Vielsalm. Tony had echter de smaak te pakken en had graag weer meegegaan.
Vielsalm zou hoogst waarschijnlijk iets te zwaar zijn voor een beginnend biker, dus tekenden we de avond ervoor vlug nog een tochtje uit in en rond Rodt. Na een tiental minuten had John het klaar... Gelukkig was de computer dus mee met de stafkaarten erop...
Vanuit het huisje ging het dezelfde richting uit als de dag ervoor... John had tijdens het uittekenen gekozen voor een tocht met meer "echte" krieren dan de dag ervoor... De hoogtemeters zouden normaal iets lager moeten liggen...
De eerste echte strook offroad was de Meisenberg. Een echte berg was het niet, maar toch... het ging nogal redelijk omhoog, om daarna dan gewoon een evenwijdige baan te volgen weer naar beneden.
Daarna volgden een heel aantal mooie stukken door het "ForĂȘt Domaniale Du Grand Bois" die ons uiteindelijk bij het kapelleke bij het Bois Communal brachten. Van daaruit ging het dan naar het Streitwald en richting Wolkeshart.
We vervolgden onze weg en staken de N675 over. Volgens de kaart moesten we effen verder op een kruispunt van boswegels rechtdoor. Maar dat was buiten het feit van overwoekering gerekend... Het zoeken begon hier effen.
John bleek op zijn kaart de kluts kwijt te zijn. Ik ging dan maar voort op de gps en Tony stond erbij te kijken... Soit, na echt door het bos te rijden met heel wat hindernissen, kwam ik dan uiteindelijk aan een strook kerstbomen waar er geen doorkomen aan was. Dan maar terugkeren tot bij John en Tony... We volgden dan uiteindelijk een ander paadje, dat ons eerst verder van ons pad verwijderde, maar ons er dan uiteindelijk dichter bij bracht... Na een schitterende single-track die echt tussen de bomen was en dan tussen dichtbegroeide sparren, kwamen we op een T-vormig kruispunt uitkwamen... Volgens de gps zaten we dan uiteindelijk weer op ons parcours terecht...
Via de
Steinbachstanne kwamen we dan uiteindelijk terug aan het voetbalplein en konden
we de afdaling richting Rodt weer inzetten...
Na een goede 28 km en toch 340 hoogtemeters, kwamen we voldaan terug aan het huisje... Ook Tony had zich weer goed geamuseerd...
Het waren twee leuke bike-voormiddagen onder broers... Wat moet ne mens meer hebben?