maandag 23 juli 2007

zondag 22 juli 2007 : TT Aalter-Brug

[ stats : 77,30 km, 3u14', 23,88 km/u ]

Gisteren eens een TT op mijn eentje gereden. Na een beetje twijfelen tussen Aalter-Brug en Pont-sur-Sambre (Fr.) werd het dus Aalter-Brug. Een toertocht die ik twee jaar geleden al eens reed samen met Nick, Kurt en Nico.

Was vrij vroeg aan dus rond tien voor acht al kunnen starten. Het zou dus wel lukken om de 75 km te rijden, én nog op een deftig uur thuis te zijn ook.

In deze tocht niet veel nieuwe stukken tegengekomen. De gekende delen van Knesselare, Beernem, Hertsberge, Bulskampveld, Doomkerke, Kruiskerke, St.-Maria-Aalter, ... Wel zat er redelijk veel asfalt in ...

Een stukske voor de eerste bevoorrading compleet verkeerd gereden, en moest het nu niet de eerste keer geweest zijn op deze plaats ... Vorig jaar op de avond-TT van Maria-Aalter met Berre op net dezelfde plaats ook verkeerd gereden. Ze doen het op die plaats bewust zeker om hun pijlkes onduidelijk te plaatsen !? Was blijkbaar de enige niet die hier verkeerd reed ... Net achter mij ook een biker die hier op het verkeerde pad was. Uiteindelijk beiden de juiste weg teruggevonden, en verder gereden. Hem nog proberen te volgen, maar het tempo lag voor mij ietske te hoog, waardoor de "rekker" dan ook gesprongen is.
Aan de bevoorrading kort kennis gemaakt met de biker van daarnet die forumganger Horsepower bleek te zijn.

Het middenste gedeelte dan. Het deel tussen de eerste bevoorrading (na ongeveer 25 km) en de tweede bevoorrading. Een stuk van maar liefst 40 km, met jammer genoeg veel te veel weg. Een heel lang stuk ook zonder ook maar iets tegen te komen dat op een bevoorrading lijkt. Behalve de cafeetjes dan, maar ik ben geen wielertoerist natuurlijk ...
Het duurde zo oneindig lang dat ik me zelfs begon af te vragen of er überhaupt nog een bevoorrading zou komen.

In deze 40 km werd er ook een soort wedstrijdje gereden tussen twee bikers voor mij (twee in een zwarte tenue van scott) en een 6-tal bikers uit een MTB-club (wit-rode tenue) achter mij. Nooit was er tussen hen een afstand van meer dan 200 m, maar de achterliggende wit-rode bikers slaagden er in dit anderhalf uur biken niet in om bij de twee zwartjes te komen ...
Ikzelf lag steeds tussen deze twee groepen. De ene keer in het wiel van de zwartjes, dan er weer tussen, dan in het wiel van de rood-witten, om net voor de bevoorrading weer bij de zwartjes te zitten ...

De tweede bevoorrading was in Maria-Aalter, een bevoorradingsplaats die heel vaak gebruikt wordt in toertochten in de streek. Na deze bevoorrading nog een tiental kilometer langs vooral goed rijdende krieren, en boereslagen om na een grote drie uur gereden te hebben terug in Aalter-Brug te arriveren.

Al bij al een teleurstellende TT door het lage gehalte off-road. Of zijn we ondertussen te veel gewoon ? Volgend jaar zal het waarschijnlijk toc Pont-sur-Sambre worden ...

tussentotaal 2007 : 2.516,69 km

0 Comments: